Сдам Сам

ПОЛЕЗНОЕ


КАТЕГОРИИ







Часть I. Разочарованность в учебе





 

14. Brooks, D. (2007, October 26), ‘The Outsourced Brain’. The New York Times: http://www.nytimes.com/2007/10/26/opinion/26brooks.html. (Дата обращения: 17 мая 2014 г.)

15. Turk, G. (2014, April 25), ‘Look Up’. YouTube: https://www.youtube.com/ watch?v=Z7dLU6fk9QY. (Дата обращения: 7 мая 2014 г.)

16. Carr, N.G. (2010), The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains (p. 162). New York: WW. Norton.

17. ‘The Personal News Cycle’ (2014, March). The Media Insight Project, American Press Institute: http://www. americanpressinstitute.org/wp-content/uploads/2014/03/The_Media_ Insight_Project_The_Personal_ News_Cycle_Final.pdf. (Дата обращения: 5 июня 2014 г.)

18. Voyer, D. (2014, April 9), April 29,2014 Girls Make Higher Grades than Boys in All School Subjects, Analysis Finds. Сайт Американской психологической ассоциации: http://www.apa.org/news/press/releases/2014/04/ girls-grades.aspx. (Дата обращения: 22 июля 2014 г.). Также см. Voyer, D. and Voyer, S.D. (2014), ‘Gender Differences in Scholastic Achievement: A Meta-Analysis’, Psychological Bulletin, 140(4). http://www.apa.org/pubs/ journals/releases/bul-a0036620.pdf. (Дата обращения: 22 июля 2014 г.)

19. Cribb, R. (2011, November 25), ‘The Grim Evidence That Men Have Fallen Behind Women’ Toronto Star: http://www.thestar.com/life/2011/ll/25/ rob_cribb_the_grim_ evidence_that_men_have_fallen_behind_women. html. (Дата обращения: 26 ноября 2011 г.)

20. Salahu-Din, D., Persky, H., and Miller, J. (2008), The Nation’s Report Card: Writing 2007 (p. 68). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства образования США (NCES 2008-468): http://nces.ed.gov/nationsreportcard/pdf/ main2007/2008468.pdf. (Дата обращения: 11 ноября 2011 г.). And Lee, J., Grigg, W, and Donahue, P. (2007), The Nation’s Report Card: Reading 2007 (p. 64). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства образования США (NCES 2007-496): http://nces.ed.gov/nationsreportcard/pdf/main2007/2007496.pdf. (Дата обращения: 11 ноября 2011г.)

21. Strauss, V. (2011, September 14), ‘What the Decline in SAT Scores Really Means’. The Washington Post: http://www.washingtonpost. com/blogs/answer-sheet/post/what-the-decline- in-sat-scores-really-means/2011/09/14/gIQAdUzdSK_blog.html. (Дата обращения: 8 декабря 2011 г.) And Steinberg, К. (2011, September 14), 43% of 2011 College-Bound Seniors Met SAT College and Career Readiness Benchmark’. The College Board: http://media. collegeboard.com/pdf/cbs_201 l_nat_ release_091411.pdf. (Дата обращения: 8 декабря 2011 г.)

22. Stern, Р. (Director) (2006), Raising Cain: Boys in Focus [documentary]. United States: PBS Films.

23. Equity and Quality in Education: Supporting Disadvantaged Students and Schools (p. 22) (2012). ОЭСР: http://www.oecd.org/education/ school/50293148.pdf. (Дата обращения: 8 июня 2014 г.)

24. PISA 2009 at a Glance (p. 22) (2010). ОЭСР: http://www.oecd-ilibrary. org/docserver/download/981()131ec008. pdf?expires=1402278232&id =id&accname-guest&checksum= BDB231357DFDA0AEA929A60B339F7 37С. (Дата обращения: 8 июня 2014 г.)

25. United Kingdom (n.d.). OECD Better Life Index: http://www. oecdbetterlifeindex.org/countries/united-kingdom. (Дата обращения: 23 сентября 2014 г.)

26. Sommers, С.Н. (2013), The War Against Boys: How Misguided Policies Are Harming Our Young Men (p. 14). New York, NY: Simon & Schuster.

27. Planty, M., et al. (2007, June), The Condition of Education 2007 (NCES 2007-064). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства образования США: http:// nces.ed.gov/pubs2007/2007064.pdf. (Дата обращения: 5 июня 2014 г.)

28. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) (n.d.). Division of Human Development, National Center on Birth Defects and Developmental Disabilities, Centers for Disease Control and Prevention: http://www.cdc. gov/ncbddd/adhd/data.html. (Дата обращения: 8 июня 2014 г.)

29. Комментарий: по данным Национального центра статистики образования, (NCES) за 2008-2009 г. вероятность того, что мальчики бросят школу, была на 22% выше, чем у девочек. Источники дают разные оценки, но в среднем вероятность того, что девочки могут бросить школу, составляет 13%, мальчики — 30%.

См.: Chapman, С, Laird, J., and Kewal Ramani, A. (2010, December), Trends in High School Dropout and Completion Rates in the United States: 1972-2008 (NCES 2011-012) (p. 24). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства образования США: http://nces.ed.gov/pubs2011/2011012. pdf. (Дата обращения: 5 июня 2014 г.). And Chapman, С, Laird, N., Ifill, N., and Kewal Ramani, A. (2011, October), Trends in High School Dropout and Completion Rates in the United States: 1972-2009 (IES 2012-006) (p. 22). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства образования: http://nces.ed.gov/pubs2012/2012006.pdf. (Дата обращения: 5 июня 2014 г.)

Комментарий: в Канаде соотношение мальчиков и девочек, бросивших школу, составляет 5:2.

См.: Richards, J. (2011, January 6), ‘School Dropouts: Who Are They and What Can Be Done?’ (p. 1). Институт Хауи: C.D. Howe Institute: http:// www.cdhowe.org/pdf/ebrief_109.pdf. (Дата обращения: 26 декабря 2011 г.)

30. Chapman, С, Laird, J., and Kewal Ramani, A. (2010, December), Trends in High School Dropout and Completion Rates in the United States: 1972-2008 (NCES 2011-012) (p. 1). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства образования: http://nces.ed.gov/pubs2011/2011012.pdf. (Дата обращения: 2014 г.)

31. America’s Young Adults at 27: Labor Market Activity, Education, and Household Composition: Results From a Longitudinal Survey Summary (2014, March 26). Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor (USDL-14-0491): http://www.bls.gov/news. release/nlsyth.nrO.htm. (Дата обращения: 7 мая 2014 г.)

32. Hussar, WJ. and Bailey, T.M. (2013, January), Projections of Education Statistics to 2021 (NCES 2013-008) (pp. 75-7). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства образования: http://nces.ed.gov/pubs2013Z2013008.pdf. (Дата обращения: 9 мая 2014 г.)

33. Frenette, М. and Zeman, К. (2008, December 1), Why Are Most University Students Women? Evidence Based on Academic Performance, Study Habits and Parental Influences. Statistics Canada: http://www.statcan.gc.ca/ pub/81-004-x/2008001/article/10561-eng.html. (Дата обращения: 22 сентября 2014 г.) And Maslen, G. (2013, November 25), ‘Degrees of Separation: More Women Enrolling at Universities’. The Sydney Morning Herald: http://www.smh.com.au/national/education/degrees-of-separation-more-women-enrolling-at-universities- 20131124-2y46e.html. (Дата обращения: 22 сентября 2014 г.)

34. Griffiths, S. (2013, August 18), ‘Girls Crowd the Campus as Boys Lose Taste for Uni. The Sunday Times: http://www.thesundaytimes.co.uk/sto/news/ uk_news/Education/articlel302079.ece. (Дата обращения: 20 июня 2014 г.)

35. Kirkup, J. (2014, January 31), ‘Boys being Left Behind as University Gender Gap Widens’. The Telegraph: http://www.telegraph.co.uk/education/ educationnews/10608739/Boys-being-left-behind-as-university-gender-gap-widens.html. (Дата обращения: 10 октября 2014 г.)

36. Degrees Conferred by Sex and Race (2012). Национальный центр статистики образования при Институте педагогических наук Министерства

образования: http://nces.ed.gov/fastfacts/display.asp7icN72. (Дата обращения: 5 июня 2014 г.)

 

Мужчины не хотят работать

 

37. Symonds, W.C., Schwartz, R.B., and Ferguson, R. (2011, February), ‘Pathways to Prosperity: Meeting the Challenge of Preparing Young Americans for the 21st Century (pp. 4-5). Report issued by the Pathways to Prosperity Project, Harvard Graduate School of Education: http://www. gse.harvard.edu/news_events/features/2011/Pathways_to_Prosperity_ Feb201.pdf. (Дата обращения: 30 мая 2014 г.)

38. United Kingdom (n.d.). OECD Better Life Index: http://www. oecdbetterlifeindex.org/countries/united-kingdom. (Дата обращения: 23 сентября, 2014 г.)

39. Labour Force Statistics by Sex and Age - Indicators (n.d.). ОЭСР: http:// stats.oecd.org. (Дата обращения: 12 мая 2014 г.)

40. Coombes, А. (2009, July 16), ‘Men Suffer Brunt of Job Losses in Recession. The Wall Street Journal: http://online.wsj. com/news/articles/SB10001 424052970203577304574272570149153010. (Дата обращения: 10 мая 2014 г.)

41. Hartmann, Н., Shaw, Е., and Pandya, E. (2013, November), Women and Men in the Recovery: Where the Jobs Are (p. 12). Институт по вопросам женской политики (США): www.iwpr.org. (Дата обращения: 17 ноября 2014 г.)

 







ЧТО ПРОИСХОДИТ ВО ВЗРОСЛОЙ ЖИЗНИ? Если вы все еще «неправильно» связаны с матерью, вы избегаете отделения и независимого взрослого существования...

Что делать, если нет взаимности? А теперь спустимся с небес на землю. Приземлились? Продолжаем разговор...

ЧТО ТАКОЕ УВЕРЕННОЕ ПОВЕДЕНИЕ В МЕЖЛИЧНОСТНЫХ ОТНОШЕНИЯХ? Исторически существует три основных модели различий, существующих между...

Живите по правилу: МАЛО ЛИ ЧТО НА СВЕТЕ СУЩЕСТВУЕТ? Я неслучайно подчеркиваю, что место в голове ограничено, а информации вокруг много, и что ваше право...





Не нашли то, что искали? Воспользуйтесь поиском гугл на сайте:


©2015- 2024 zdamsam.ru Размещенные материалы защищены законодательством РФ.