Сдам Сам

ПОЛЕЗНОЕ


КАТЕГОРИИ







Освоение общих и профессиональных компетенций





Наименование результата обучения Средства проверки
ОК1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес. Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам: №16,№17,№18
ОК 2. Организовывать собственную деятельность, исходя из цели и способов ее достижения, определенных руководителем Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№12, №11, №13, №16, №17, №18
ОК 3.Анализировать рабочую ситуацию, осуществлять текущий и итоговый контроль, оценку икоррекцию собственной деятельности, нести ответственность за результаты своей работы Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№1-18
ОК 4.Осуществлять поиск информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач. Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№ 1- 18
ОК 5.Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№1 - 18
ОК 6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями. Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№1,№2, №14, №15, №12, №11, №13, №16,№17, №18
ОК 7.Брать на себя ответственность за работу членов команды (подчиненных), результат выполнения заданий Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№15, №16, №17, №18
ОК 8.Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации. Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№1- 18
ОК 9. Ориентироваться в условиях частой смены технологий в профессиональной деятельности. Текущий контроль, домашняя работа, проверочная работа по темам:№16, №17, №18

II. КОМПЛЕКТ МАТЕРИАЛОВ

ДЛЯ ОЦЕНКИ ЗНАНИЙ И УМЕНИЙ ОСВОЕНИЯ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ

2.1 Примеры типовых заданий для оценки знаний и умений освоения учебной дисциплины:

Темы для устного контроля:

1. Визитная карточка (форма контроля: диалог)

2. Описание внешности друга

3. Единая семья лучшее богатство. Моя семья

4.Дом в котором я живу.

5. Мой рабочий день

6. Хобби

7. Как добраться в…? (форма контроля: диалог)

8.Шоппинг. (форма контроля: диалог)

9. Подготовка к празднику. Званый ужин.

10. Мой любимый вид спорта.

11. Планирование путешествия.

12. Севастополь.

13. Англоговорящие страны

14. Интернет «за» и «против»

15. Проблемы экологии

16. Моя профессия – моё будущее.

17. Техника безопасности при работе в мастерской.

18. Устройство судна.

Формами контроля являются: диалогическая речь, монологическая речь с использованием опоры, ответы на вопросы по теме.

Пример опоры при составлении монологической речи:

My family is … (small).

There are … (three) of us in the family: …

We spend/don’t spend a lot of time together.

We go to …, visit …

My mum’s name is …

She is a … (teacher)

She works in/at a…

My dad’s name is …

He is a…

He works in/at a…

My brother(s)/sister(s) is (are)…

We all have our duties about the house.

My mum …, my dad …, I….

I think our family is …

Пример типовых текстов и заданий для работы с ними:

words and expressions

1. chipping – рубка

2. chisel – зубило

3. flat chisel – плоское зубило

4. cape chisel – крецмейсель

5. to remove – устранять, убирать

6. hammer – молоток

7. piece – кусок

8. labour consuming – трудоёмкий

9. to machine – подвергать механической обработке

10. sheet –лист (металла)

11. an anvil – наковальня

12. a bench vice – слесарные тиски

13. to fix – устанавливать, укреплять

14. to tool – резать инструментом

15. stock – заготовка, исходное сырьё

16. hard – упорно, сильно

17. blade – лезвие

18. wedge – клин

19. external – внешний, наружный

20. acute – острый

21. to sharpen – точить, заострять

22. vice versa – наоборот

23. suitable – подходящий, годный

24. strike – ударять

25. degree – степень. градус

26. to bend – сгибать

 

Chipping Metal and Chipping Tools

 

Chipping is a process of removing metal from a workpiece by means of cutting instruments chisels and hammers. This process is used when a large piece of metal has to be removed from a workpiece. This process is very labourconsuming and is applied only in cases when the workpiece cannot be machined.

Chipping is used in cases when it is necessary to cut off a piece of metal from a metal sheet. Chipping of large parts is always done on an anvil but very often it is done in a bench vice. The workpiece to be tooled is fixed during process in the bench vice.

Chipping Tools

 

There are different tools used in metal-working shops for chipping stocks such as chisels. A chisel is a tool made of very hard steel having a cutting edge at one end of the blade. This cutting edge is wedge-shaped. Under the effect of an external force applied to the wedge it cuts into the metal. The work of the wedge depends mainly on its cutting angle. The cutting edge of the chisel should be sharpened to an acute angle to provide the best cutting ability depending on the stock to be chipped.

The harder the metal the larger should be the cutting angle of the chisel and vice versa.

An angle of about 70 degrees is suitable for most work. There are different types of chisel such as flat chisels, cape chisels, etc.

Hammers

 

Hammers are striking tools used in chipping, bending and other operations. Hammers are made of a solid piece of forged tool carbon steel. The weight of hammers depends on the stock to be removed.

 

Задания

1. Переведите на русский язык:

1. Chisel is a tool made of very hard steel. 2. A chisel has a cutting edge at one end of the blade. 3. Hammers are striking tools used in chipping, bending and other operations. 4. Hammers are made of tool carbon steel. 5. A hack saw is used for cutting thick metal sheets, bars, etc.6. Chipping is a process of removing metal from a workpiece by means of a cutting instrument such as a chisel and a hammer. 7. There are different types of chisels such as flat chisels, cape chisels etc.8. A chisel is a tool made of very hard steel.

2. Переведите слова и словосочетания:

chipping, hammer, to cut off, a bench vice, hard, flat chisel, bend, weight, labourconsuming process, to remove, a piece of metal, sheet, to tool, blade, strike, forge, solid, cape chisel, chisel, to machine, an anvil, stock, vice-versa, solid, carbon, acute angle, to cut.

3. Справедливы ли следующие утверждения? (true or false):

1. Chipping is a process of removing metal from a workpiece by means of a file.

2. Chipping of large parts is always done on an anvil.

3. Nut wrenches are tools used in chipping.

4. Hammers are made of tool carbon steel.

5. Hammers are tools used in filing.

6. A chisel is a tool made of very hard steel.

7. Hammers are striking tools used in chipping, bending and other operations.

8. There are different types of chisels such as flat hammers, cape chisels etc.

9. Files are tools used in chipping.

 

Примеры типовых тестовых заданий на выбор правильного ответа(примеры грамматических тестов):

Тест №1Выберите правильный ответ

1. Her first name ____ Jane.

a) am

b) is

c) are

2. They ___in London.

a) live

b) lives

c) is living

3. ____is some milk in the fridge.

a) They

b) Their

c) There

4. He ____ have any brothers or sisters.

a) don’t

b) aren’t

c) doesn’t

5. What ___ you do on Saturday?

a) do

b) does

c) are

6. There are ____ flowers in the garden

a) any

b) some

c) much

7. Can I have ____ water, please?

a) any

b) many

c) some

8. Nick ___ cooking.

a) don’t like

b) like

c) likes

9. There is ___ apple on the table.

a) a

b) an

c) some

10. I ___ hungry. Can I have a Hot dog?

a) am

b) am not

c) aren’t

11. Can I have a ____.

a) flowers

b) flower’s

c) flower

12. Those ___ are teachers.

a) men

b) mans

c) man

13. My mum doesn’t ___ fast food.

a) likes

b) like

c) liking

14. They are our ____.

a) childrens

b) child

c) children

15. Lets go ___ the cinema.

a) in

b) to

c) at

16. ___ Monday I go to work.

a) In

b) On

c) At

17. There is a sofa ___ the living room.

a) on

b) at

c) in

18. ___ father is a doctor.

a) He

b) Him

c) His

19. How ___ languages do you speak?

a) any

b) many

c) much

20.There ___ a sofa and a bookcase in the bedroom.

a) are

b) is

c) does

 

Тест №2 Выберите правильный ответ

1. I (use; uses) the Internet.

2. She (live; lives) in a flat.

3. He (speak; speaks) very fast.

4. I (get up; gets up) at 8 o'clock every morning.

5. How often (do; does) you (go; goes) to the dentist?

6. I (see; sees) him at 6 o'clock

7. He (go; goes) to the gym on Fridays.

8. If you heat water to 100 C, it (boil; boils).

9. Students (do not; does not) generally (have; has) much money.

10. British people (drink; drinks) a lot of tea, while Americans (drink; drinks) more coffee.

11. I (know;knows) that books will be my friends all my life.

12. King (serve; serves) and John (make; makes) a wonderful return.

13. I (want; wants) to become a software developer.

14. To start the program, first you (click; clicks) on the icon on the desktop.

15. You (go down; goes down) to the traffic lights, then you (turn; turns) right.

Тест №3 Оборот there is, there are. Выберите правильный вариант ответа:

1. There ____(is/are) a book on the desk.

2. There ____(is/are) books on the desk.

3. There ____(is/are) a coffee table in the corner.

4. There ____(is/are) an Italian book on the shelf.

5. There ____(is/are) milk in the glass.

6. There ____(is/are) six chairs in the room.

7. There ____(is/are) nice curtains on the window.

Типовые тестовые задания на восстановление логического порядка:

Make sentences

1. he/ does not/ jazz/ enjoy.

2. interests/ have/ I/ many.

3. David/ fond of/ is/ coins/ collecting.

4. time/ spend/ much/ They/ don’t/ at/ home.

 

Поставьте слова в правильном порядке

1. his family/ a vacuum cleaner/ has got.

2. eight chairs/opposite the door/a round table/ there is/ and.

3. are/there/three cushions/the sofa/on.

Put the words in the right order to make sentences.

1. are, there, three cushions, the sofa, on.

2. opposite the door, a round table, there is.

3. on, a lot of, there are, pictures, the walls.

4. no, the bedroom, there are, bedside tables, in.

Put these instructions into best sequence

Типовые тестовые задания на установление соответствий:

Задание. Найдите соответствия:

1. sports ground 2. swimming pool 3. first-year student 4. workshop 5. tool 6. library 7. canteen 8. gym 9. board a) спортзал b) первокурсник c) доска d) бассейн e) столовая f) мастерская g) библиотека h) инструмент i) спортивная площадка

 

 

Являются ли данные утверждение правдой (true) или неправдой (false)?

 

 

Найдите соответствия:

1. The internet 2. The web 3. Surfing the net 4. A web site 5. E-mail 6. Downloading A) moving from one document or web site to another to find information. B) copying information from a web site to your own computer. C) a network of computers all over the world, joined by phone lines, satelite or cable. D) a system linking millions of documents stored on internet computers around the world. E) the place on the internet where a company/organisation/etc stores its documents. F) electronic messages sent to someone over the internet.

 

 

Match the warnings with the numbers in the picture

 

Тест по страноведению:

1. The national language of Canada is:

a) French

b) English

c) German

2. The capital of Canada is:

a) Montreal

b) Toronto

c) Ottawa

3. The national currency of Canada is:

a) the Canadian pound

b) the Canadian dollar

c) the Canadian franc

4. What is the symbol of New Zeland?

a) fox

b) kiwi

c) dingo

5. What is the capital of New Zeland?

a) Wellington

b) Auckland

c) Dunedin

6. Australia is

a) the largest country in the world

b) the second largest country in the world

c) the third largest country in the world

7. Australia was discovered by

a) James Cook

b) Christopher Columbus

c) Queen Victoria

8. The capital of Australia is

a) Melbourn

b) Sydney

c) Canberra

9. Are there any industrial plants in Canberra?

a) yes, there are.

b) no, there are not

c) yes, there is

10. One of Australia’s wild animals is

a) dingo

b) dog

c) chicken

11. What is the nickname of New Zealanders?

a) kiwi

b) Maori

c) Islanders

Схемы и таблицы для работы с видеоматериалом по теме англоговорящие страны:

Complete the Chart.

Name:  
Area:  
Population:  
Capital:  
Main industries:  
The highest mountain:  
The chief rivers:  
Symbol:  
Head of the government:  
Head of the state:  
Political parties:  
Big cities:  

 

 

2.2Комплект проверочных работ для осуществления контроля по темам:







Конфликты в семейной жизни. Как это изменить? Редкий брак и взаимоотношения существуют без конфликтов и напряженности. Через это проходят все...

Что делает отдел по эксплуатации и сопровождению ИС? Отвечает за сохранность данных (расписания копирования, копирование и пр.)...

ЧТО ПРОИСХОДИТ, КОГДА МЫ ССОРИМСЯ Не понимая различий, существующих между мужчинами и женщинами, очень легко довести дело до ссоры...

Система охраняемых территорий в США Изучение особо охраняемых природных территорий(ООПТ) США представляет особый интерес по многим причинам...





Не нашли то, что искали? Воспользуйтесь поиском гугл на сайте:


©2015- 2024 zdamsam.ru Размещенные материалы защищены законодательством РФ.