Сдам Сам

ПОЛЕЗНОЕ


КАТЕГОРИИ







B – Present Simple and Continuous





Согласовано Утверждаю

Заместитель директора по УР Директор колледжа

Турмухамбетова Г. С. Ержанов А. М.

________________________ _____________________

«___»________________20__г. «__»_____________20__г.

 

Рабочая учебная программа

Дисциплина: «Практикум по английскому языку»

Составлена на основании типовой учебной программы: по дисциплине «Практикум по английскому языку»

(регистрационный №40 от 18.09.2013г. )

Преподаватель: Горбунов Александр Александрович

Специальность: 0105000 «Начальное образование»

Квалификация: «Учитель английского языка начального образования»

В соответствии с рабочим учебным планом № ______

 

Таблица 1. Распределение учебного времени

 

Курс Всего часов Теоретические занятия Практические занятия Курсовые проекты, работы Контрольные работы Наличие экзамена, зачета (экз., зач.)
    № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем.
I                      
II                     зачет
III                      
IV                     экзамен

Таблица № 2. Применение рабочей учебной программы:

 

Учебный год Группы
2019-2020 НО-12, НО-22, НО-32
   

 

 

Принята на заседании ЦМК _________________________

Рук. ЦМК____________________________________________________

(подпись)

Протокол № _______

«____» ______________ 20 ___г.

 

 

Содержание рабочей учебной программы Страницы
1. Пояснительная записка    
2. Планируемые результаты обучения дисциплины    
3. Тематический план дисциплины    
4. Содержание учебной программы дисциплины    
5. Контроль планируемого результата обучения  
6. Литература и средства обучения: - Основная литература - Дополнительная - Средства обучения  

 


Пояснительная записка

 

Настоящая рабочая учебная программа по дисциплине «Практикум по английскому языку» составлена на основе типовой учебной программы (регистрационный №40 от 18.09.2013г.) для специальности 0105000 «Начальное образование», по квалификации «Учитель английского языка начального образования».

Цель курса – формирование у студентов уровня элементарной коммуникативной компетенции в социально-бытовой, учебно-трудовой, социально-культурной сферах общения, обучить студентов монологическому высказыванию, подготовленному по форме в виде описания и повествования и с учетом сферы и ситуации общения, адресата речи, коммуникативного намерения. В рамках коммуникативно-познавательной функции, ценностно-ориентированной функции, регулятивной функции, слушание и понимание речи преподавателя, и глобальное понимание прослушанного текста. А также развитие (или совершенствование) у студентов технических навыков и умений чтения иноязычного текста.

Роль и значение дисциплины в подготовке конкурентоспособных кадров очень важно так как целью обучения является дать студентам представление о составе и стилевом слое словарного состава английского языка, и дать информацию о словообразовании, семантологии, фразеологии, синонимии и антонимии современного английского языка.

Задачи курса - студенты должны усовершенствовать произносительные навыки, научиться свободно и правильно пользоваться грамматическими конструкциями языка, предусмотренными программой, овладеть лексическим минимумом по представленной тематике, совершенствовать навыки аудирования и быстрого извлечения информации из иноязычного текста (в любой форме). Уметь читать и понимать тексты различных жанров (общественно-политические, художественные, научные, деловые и т.д.), разного объема и степени сложности, а также объема извлекаемой информации. Предусматривается развитие умений во всех видах чтения: просмотровое, ознакомительное, изучающее и поисковое.

Методические задачи: развития навыков неподготовленной устной речи при обсуждении тем, стимулирования мыслительной деятельности студентов, обучения сознательному, углубленному подходу к художественному произведению, нравственного и эстетического воспитания.

Умения в говорении предполагают умения вести беседу на различные темы. Диалогическая речь характеризуется использованием как инициативных, так и ответных реплик, их взаимодействием, развёрнутостью и количеством, а монологическая речь - последовательностью изложения, разными формами речи (описание, повествование, рассуждение, сообщение, доклад и т.д.) и объемом высказывания.

Умения в письменной речи включают умения письменно излагать свои мысли, соблюдать все требования, предъявляемые к написанию писем, объявлений, эссе, рефератов и т.д., а также умение редактировать их.

Перевод является особым видом речевой деятельности. Студенты должны уметь переводить с английского на родной, и с родного языка на английский в устной и письменной форме тексты различного характера с использованием словаря и без использования словаря.

Работа над произношением звуков, интонацией должна проводиться в течение всего курса обучения английскому языку.

Объем лексики, которым должен овладеть студент, включает активную, пассивную и потенциальную лексику, изучая различные формы словообразования (словосложение, суффиксы, приставки и флексии) и словосочетания.

Лексический минимум курсов, составляющий около 2000 лексических единиц, включает: элементы обиходно-разговорной речи, а также фразеологизмы, пословицы и поговорки.

Грамматический материал, предназначенный для усвоения, использования в устной и письменной речи, понимая при чтении и аудировании осваивается через структуры, типовые фразы, модели и таблицы.

Изучаемый курс базируется на знании следующих дисциплин: практическая грамматика, практическая фонетика, английский язык.

Знания, полученные на курсе, используются при изучении следующих дисциплин: лексикология, история английского языка, страноведение, стилистика, теоретическая грамматика, теоретическая фонетика.

Согласно решению заседания ЦМК языков от 10.09.2016г. для данной дисциплины были утверждены учебные пособия Solutions Pre-Intermediate для первого и второго курсов обучения, и Solutions Intermediate для третьего и четвертого курсов обучения по предмету, тематика типовой учебной программы внесена в учебные разделы и распределена по 4 курсам согласно количеству часов на каждом курсе.

На данную дисциплину выделяется 252 практических часов: из них 112 на I курсе, 58 на II курсе, 46 на III и 36 на IV. В VI семестре предусмотрена сдача экзамена, а в VIII семестре - сдача зачета. Предусмотрено выполнение обязательной контрольной работы во II семестре.

2. Планируемые результаты обучения дисциплины

Результаты обучения, запланированные в стандарте и образовательной программе Результаты, запланированные в рабочей учебной программе
Обучающиеся должны обладать следующими компетенциями: Профессиональными: ПК 1. Знать сущность педагогического процесса, законы дидактики, психологические особенности развития учащихся. В результате изучения дисциплины обучающиеся знают: - сущность педагогического процесса, законы дидактики, психологические особенности учащихся; - основные единицы языка и уметь использовать их при решении элементарных коммуникативных задач; умеют: - использовать правильную интонацию в зависимости от коммуникативной цели; приобрели навыки: - организации учебного процесса по предмету; - активно использовать в речи 800-1000 слов из средней школы; 750-850 - 1 курс; 700-800 - 2 курс; 450-500 - 3 курс; компетентны: - в применении законов дидактики; - в написании информации личного характера (о себе, семье, друзьях).
ПК 3. Владеть способами планирования, выбора оптимальных методов средств, контроля, самоконтроля. знают: - средства и методы контроля и самоконтроля; - способы планирования самоконтроля; умеют: - системно осуществлять самоконтроль; - в конце учебного года анализировать нормы оценок и результаты знаний, умений, навыков; - грамматически правильно строить простые и сложные повествовательные и вопросительные предложения; приобрели навыки: - сравнения своих возможностей с перспективным планом; - ответственного отношения к своей жизни и делу; - устной диалогической и монологической речи в пределах бытовой, общественно-политической, литературной и научно-педагогической тематики; компетентны: - анализировать, систематизировать информацию по своему предмету; - речевой деятельности (аудированием, чтением, говорением и письмом) и диалогическими формами общения.

3. Тематический план по дисциплине

Наименование разделов и тем Всего часов В том числе
теоретических практических
  I курс
1. Unit 1 – All about you.      
  1A – Personality. 1.1 My family. Articles with names and surnames      
  1B – Present Simple and Continuous.      
  1C – Teenage challenges      
  1D – Verb + Infinitive or –ing form. 1.2My flat. Indefinite article with objects      
  1E – Music and personality      
  1F – Exchanging opinions      
  1G - A personal profile. 1.3. My day schedule. Position of adverbial modifier in the sentence      
  Getting ready for your exam 1      
2. Unit 2 – Winning and losing      
  2A – A question of sport.      
  2B – Past simple      
  2C – Village sports. 1.4 Organization of an active leisure. Exclamation in sentences      
  2D – Past Simple and Continuous.      
  2E – Surf’s up.      
  2F – Talking about the past      
  2G – An informal letter. 1.5 English and American writers and works      
  Skills round-up (1,2)      
3. Unit 3 – House and home      
  3A – Landscapes.      
  3B – Some, any, much, many, a lot of, a little, a few.      
  3C – Different views      
  3D – Articles. 1.6 Saint-Petersburg university.Article with abstract things      
  3E – Urban farmers?      
  3F – Picture description      
  3G – A holiday blog.      
  Getting ready for your exam 2      
4. Unit 4 – Lights, camera, action!      
  4A – At the cinema. 1.7 Sport. Equivalents of the word “тоже”.Construction “used to”+ infinitive      
  4B – Comparatives and superlatives      
  4C – Film fame      
  4D – (not) as…as, too, enough. 1.8 The address words, methods of apology and expressing gratitude.Four verb forms      
  4E – Shaken and stirred      
  4F – Buying tickets      
  4G – A film review Sport. 1.9 The new year celebration in other countries. The construction “to be going to do something”      
  Skills round-up (1-4)      
5. Unit 5 – Shopping      
  5A – At the shops. 1.10 Attending a doctor      
  5B – Present Perfect      
  5C – Street life      
  5D – Present perfect and past simple. 1.11 English food. Time conjugation forms in Passive voice      
  5E – Bids to become famous      
  5F – Making a complaint      
  5G – A formal letter. 1.12 Family      
  Getting ready for your exam 3      
6. Unit 6 – How techie are you?      
  6A – Electronic devices. 1.13 Learning activities      
  6B – Will and going to      
  6C – Screen time      
  6D – Zero Conditional. 1.14 House. Modern dwelling. Flat and scene. House condition in Great Britain.      
  6E – Brainwaves      
  6F – Invitations      
  6G – Messages.      
  Skills round-up (1-6)      
  1 курс бойынша барлығы:      
II курс
7. Unit 7 – Around the world      
  7A – Body language. 2.1 Days of week. Months      
  7B – must, mustn’t, needn’t      
  7C – Giving and receiving      
  7D – First Conditional. 2.2Near the world map. Continents, oceans, countries, capitals, peoples and languages.      
  7E – Don’t get fooled again      
  7F – Giving advice and recommendations      
  7G – Invitations. 2.3 Food. Food supplies.Canteen.      
  Getting ready for your exam 4      
8. Unit 8 – What if…?      
  8A – Planet Earth. 2.4 Student’s work time. Student’s day off. Student’s leisure      
  8B – Second Conditional      
  8C – Rubbish      
  8D – I wish…. 2.5 Learning process organization. History of our college      
  8E – A real danger?      
  8F – Stimulus discussion; 8G – An essay. 2.6 Seasons. Kazakhstan climate.Climate in the country of studied language.Weather forecast      
  Skills round-up (1-8)      
9. Unit 9 – Crime scene      
  9A – Crimes and criminals. 2.7 The rest.Junket organization      
  9B – Past Perfect      
  9C – Outlaws      
  9D – Reported Speech. 2.8 Hometown sights      
  9E – High-tech crime      
  9F – Reporting a theft; 9G – An email. 2.9 Shops and shopping      
  Getting ready for your exam 5      
10. Unit 10 – The written word      
  10A – Publications. 2.10 In the theatre.Hometown theatres      
  10B – The passive (present and past simple)      
  10C – To be or not to be      
  10D – The passive (present perfect and future). 2.11 A person. Appearance. Moral characteristics. Man’s professions      
  10E – Vampire stories.      
  10F- Arranging to meet; 10G – An informal letter. 2.12 Carrier choice. My future profession      
  Skills round-up (1-10)      
  2 курс бойынша барлығы:      
III курс
11. Unit 1 – Caught on camera      
  1A – Fashion;1B – Present tense contrast. 2.13 Diseases and their treatment. Kazakhstan healthcare system. Healthcare system in the country of studied language      
  1C – Big brother; 1D – Verb patterns      
  1E – Eyeborg      
  1F – Photo description; 1G - An informal letter      
12. Unit 2 – Looking back      
  2A – How did you feel? 2B – Past tense contrast      
  2C – Remembering the past; 2D – Used to. 2.14 London’s sights. A visit to Astana      
  2E – Amnesia. 2.15 English food.Cooking.Kazakh national cuisine      
  2F – Narrating events; 2G – Narrative; Skills round-up (1,2)      
13. Unit 3 – A good job      
  3A – The world of work; 3B – Defining relative clauses      
  3C – Education for life? 3D – Non-defining relative clauses. 3.1 Educational system in Great Britain and Kazakhstan.      
  3E – Reversing roles; 3F – A job interview; 3D – A job application      
14. Unit 4 – Body and mind      
  4A – The human body. 4.1 Sport and games of Kazakhstan and Great Britain. Olympic games. Laws of health.      
  4B – Past simple and present perfect contrast; 4C – Public health?      
  4D – Present Perfect Continuous; 4E – All in the mind.      
  4F – At the doctor’s; 4G – An announcement; Skills round-up (1-4)      
15. Unit 5 – Tomorrow’s world      
  5A – Computing; 5B – Speculating and predicting      
  5C – Time capsules; 5D – Future perfect and future continuous      
  5E – Visions of the future      
  5F – Talking about plans; 5G – An informal email      
16. Unit 6 – Mystery      
  6A – Crime at the manor; 6B – Reported speech (statements)      
  6C – Crime writers; 6D – Reported speech (questions)      
  6E – Who was he?      
  6F – Speculating about events; 6G – A formal letter: asking for information; Skills round-up (1-6)      
  3 курс бойынша барлығы:      
IV курс
17. Unit 7 – Real relationships      
  7A – Relationships. 4.2 Great Britain geography. Kazakhstan geography      
  7B – Comparison; 7C – Love poems      
  7D – Talking about imaginary situations; 7E – Love on the Internet      
  7F – Stimulus descriptions; 7G – For and against essay      
18. Unit 8 – Globetrotters      
  8A – Getting from A to B      
  8B – The passive voice. 4.3 Travelling.Types of tourism.The rest in Great Britain and Kazakhstan.      
  8C – Explorers; 8D – Indefinite pronouns: some-, any-, no-, every-      
  8E – A year away; 8F – Travel problems      
  8G – Description of a place; Skills round-up (1-8)      
19. Unit 9 – Money, money, money!      
  9A – Money and payment; 9B – Have something done      
  9C – Advertising; 9D –Third conditional      
  9E – A charmed life. 4.4 Great Britain and London theatre life      
  9F – Photo description; 9G – Opinion essay      
20. Unit 10 – Be creative      
  10A – Performers; 10B – Participle clauses      
  10C – Music festivals; 10D – Determiners: all, each, very, every, few, little etc.      
  10E – Beautiful minds      
  10F- Stimulus description; 10G – Book review      
  Skills round-up (1-10)      
  Барлығы:      
  Дисциплина бойынша барлығы:      
           

 

4. Содержание учебной программы дисциплины

I курс

Unit 1 – All about you

A – Personality

Vocabulary: Personality adjectives (generous, lazy, rude, etc.) Negative prefixes: un-, in-, im-, ir- and dis-. Describing people's personalities;

1.1 My family. Articles with names and surnames

G - A personal profile

Vocabulary: description about myself

1.3. My day schedule. Position of adverbial modifier in the sentence

Unit 2 – Winning and losing

A – A question of sport

Vocabulary: sport, sport collocations

B – Past simple

Grammar: past simple, pronunciation with -ed

C – Village sports

Vocabulary: talk about sporting event

1.4 Organization of an active leisure. Exclamation in sentences

E – Surf’s up

Vocabulary: surfing

F – Talking about the past

Vocabulary: free time activities

G – An informal letter

Vocabulary: informal thank-you letter

1.5 English and American writers and works

Skills round-up (1,2)

Unit 3 – House and home

A – Landscapes

Vocabulary: rural and urban landscapes, sports and games collocations

C – Different views

Vocabulary: controversial vocabulary

D – Articles

Grammar: definite, indefinite and zero articles

1.6 Saint-Petersburg university.Article with abstract things

3E – Urban farmers?

Vocabulary: newspaper vocabulary

F – Picture descrition

Vocabulary: description of a picture

D – A holiday blog

Vocabulary: holidays

A – At the cinema

Vocabulary: types of films, adjectives to describe films

1.7 Sport. Equivalents of the word “тоже”.Construction “used to”+ infinitive

C – Film fame

Vocabulary: award ceremonies

4D – (not) as…as, too, enough

Grammar: making comparison

1.8 The address words, methods of apology and expressing gratitude.Four verb forms

E – Shaken and stirred

Vocabulary: stunts

F – Buying tickets

Vocabulary: buying tickets for a film or concert

G – A film review

Vocabulary: film review

1.9 The new year celebration in other countries. The construction “to be going to do something”

Skills round-up (1-4)

Unit 5 – Shopping

A – At the shops

Vocabulary: shops, shopping and money

1.10 Attending a doctor

B – Present Perfect

Grammar: Present perfect

C – Street life

Vocabulary: shopping places

E – Bids to become famous

Vocabulary: outline auctions

F – Making a complaint

Vocabulary: making complaint

G – A formal letter

1.12 Family

A – Electronic devices

Vocabulary: electronic devices, phrasal verbs

1.13 Learning activities

B – Will and going to

Grammar: will and going to, making predictions, offers, promises and decisions

C – Screen time

Vocabulary: social media

D – Zero Conditional

Grammar: Zero conditional

1.14 House. Modern dwelling. Flat and scene. House condition in Great Britain.

E – Brainwaves

Vocabulary: adverbs

F – Invitations

Vocabulary: making and accepting invitations

G – Messages

Vocabulary: giving operating information

Skills round-up (1-6)

II курс

Unit 7 – Around the world

A – Body language

Vocabulary: gestures, phrasal verbs

2.1 Days of week. Months

B – must, mustn’t, needn’t

Grammar: modal verbs of prohibition and neccessity

C – Giving and receiving

Vocabulary: special occasions

D – First Conditional

Grammar: First conditional

2.2Near the world map. Continents, oceans, countries, capitals, peoples and languages.

E – Don’t get fooled again

Vocabulary: cultural traditions

G – Invitations

Vocabulary: replying to an invitation

2.3 Food. Food supplies.Canteen.

A – Planet Earth

Vocabulary: natural disasters

2.4 Student’s work time. Student’s day off. Student’s leisure

8B – Second Conditional

Grammar: Second conditional

C – Rubbish

Vocabulary: Recycling

8D – I wish…

Grammar: I wish…

2.5 Learning process organization. History of our college

E – A real danger?

Vocabulary: natural disasters

Skills round-up (1-8)

Unit 9 – Crime scene

A – Crimes and criminals

Vocabulary: crimes and criminals

2.7 The rest.Junket organization

9B – Past Perfect

Grammar: Past perfect

C – Outlaws

Vocabulary: legends

D – Reported Speech

Grammar: Reported speech

2.8 Hometown sights

E – High-tech crime

Vocabulary: modern crimes

Unit 10 – The written word

A – Publications

Vocabulary: publications, books and texts

2.10 In the theatre.Hometown theatres

10B – The passive (present and past simple)

Grammar: The passive (present and past simple)

C – To be or not to be

Vocabulary: words to understand information

10D – The passive (present perfect and future)

Grammar: The passive (present perfect and future)

2.11 A person. Appearance. Moral characteristics. Man’s professions

E – Vampire stories

Vocabulary: vampire stories

Skills round-up (1-10)

ІІІ курс

Unit 1 – Caught on camera

C – Big brother

Vocabulary: looking out for you?

D – Verb patterns

Grammar: Verb + infinitive or ing form; Verbs that change their meaning (hate, hate to. etc.)

E – Eyeborg

Vocabulary: adjective prefixes: un-, dis-. in-, im-. il- and ir-

F – Photo description

Vocabulary: expressions with look (look like, look as if, etc.)

G - An informal letter

Vocabulary: informal phrases in letters

Unit 2 – Looking back

A – How did you feel?

Vocabulary: Feelings (afraid, proud, upset, etc.)

Grammar: Noun formation from verbs and adjectives (happy, happiness, etc.)

B – Past tense contrast

Grammar: Past tense

C – Remembering the past

Vocabulary: words about war

2.14 London’s sights. A visit to Astana

D – Used to

Grammar: Pronunciation: used to

E – Amnesia

Vocabulary: Identity crisis

2.15 English food.Cooking.Kazakh national cuisine

F – Narrating events

Grammar: Exclamatory sentences (How interesting!, etc.)
Vocabulary: phrases for structuring a story -ed/-ing adjectives

G – Narrative

Vocabulary: Narrative time expressions (last summer... etc.); Phrasal verbs (get on, take off, etc.)

Skills round-up (1,2)

Unit 3 – A good job

A – The world of work

Vocabulary: Describing activites at work, hours and pay; Describing work (stressful, menial, rewarding, etc.); Useful phrases with work

Grammar: Agent nouns: -er, -or, -ist, -ant, -ian;

C – Education for life?

Vocabulary: phrasal verbs: separable

3.1 Educational system in Great Britain and Kazakhstan.

E – Reversing roles

Vocabulary: jobs and noun gender

F – A job interview

Grammar: Question tags
Vocabulary: qualities needed for jobs

D – A job application

Vocabulary: forms of address in formal
letters

Unit 4 – Body and mind

A – The human body

Vocabulary: Parts of the body (chin, hip, waist, etc.); Idioms with parts of the body (pulling my leg, etc.); Inside the body (bone, lungs, vein, etc.)

4.1 Sport and games of Kazakhstan and Great Britain. Olympic games. Laws of health.

C – Public health?

Vocabulary: food and nutrition (calories, fibre, vitamins, etc.); legal collocations (pass a law, etc.)
Grammar: compound nouns

E – All in the mind

Vocabulary: homonyms (mind, trip, etc.)
Grammar: clauses expressing purpose

F – At the doctor’s

Vocabulary: symptoms (dizzy, swollen, etc.); Giving advice (If I were you..., In your position, I would.... etc..); Seeing the doctor; giving advice

G – An announcement

Grammar: rhetorical questions

Skills round-up (1-4)

Unit 5 – Tomorrow’s world

A – Computing

Vocabulary: Computing (app, username, network, etc.)

Grammar: zero conditional; abbreviations; Noun prefixes (auto-, ex-, etc.)

C – Time capsules

Vocabulary: Time capsules in New York

E – Visions of the future

Vocabulary: verb + noun collocations

F – Talking about plans

Grammar: will, going to, may/might and present continuous

Vocabulary: making, accepting and declining suggestions (Shall we...Pete.)

G – An informal email

Grammar: verbs followed by infinitives and clauses; Conjunctions/future time clauses (when, as soon as, until, etc.)

Unit 6 – Mystery

A – Crime at the manor

Grammar: Compound nouns

Vocabulary: Easily confused words

C – Crime writers

Vocabulary: A crime story

E – Who was he?

Vocabulary: phrasal verbs: inseparable

Skills round-up (1-6)

Unit 7 – Real relationships

A – Relationships

Vocabulary: Dating and relationships; Time expressions (after that.. the same day... etc.); Three-part phrasal verbs

4.2 Great Britain geography. Kazakhstan geography

B – Comparison

Grammar: Comparative and superlative adverbs (Less and least); Superlatives and the present perfect
Comparatives, clauses and simple nouns; Double comparatives

C – Love poems

Vocabulary: Vocabulary: idioms with heart and head

E – Love on the Internet

Vocabulary: noun + preposition combinations

F – Stimulus descriptions

Vocabulary: adjectives to describe venues (crowded, romantic, etc.) Expressing contrast (however; whereas)
7G – For and against essay

Vocabulary: presenting arguments

IV курс

Unit 8 – Globetrotters

A – Getting from A to B

Vocabulary: Useful adjectives (cheap, slow, etc.); Travel compound nouns (buffet car, hard shoulder, etc.)

Grammar: Pronunciation: word stress

B – The passive

Grammar: the passive

4.3 Travelling.Types of tourism.The rest in Great Britain and Kazakhstan.

C – Explorers

Vocabulary: expedition adjectives (gruelling, intrepid, etc.)

Grammar: Phrasal verbs: setoff, look up to, etc.

E – A year away

Vocabulary: acronyms

F – Travel problems

Vocabulary: tourism (campsite, cruise, villa, etc.)

G – Description of a place

Vocabulary: adjectives describing places (breathtaking, isolated, etc.)
Grammar: introductory it

Skills round-up (1-8)

1. Unit 9 – Money, money, money!

A – Money and payment

Vocabulary: Money and payment (bargains, till, etc.); Banking (PIN number, direct debit, etc.)

Grammar: Prepositions: shop for, sold out, etc.

B – Have something done

Grammar: Reflexive pronouns

C – Advertising

Vocabulary: advertising (brand, slogan, etc.)

D –Third conditional

Grammar: Pronunciation: have

E – A charmed life

Vocabulary: preposition + noun phrases

4.4 Great Britain and London theatre life

Unit 10 – Be creative

A – Performers

Vocabulary: Musical performers (busker, string quartet, etc.); Describing music (beat, solo, etc.); Artists and artistic activities

B – Participle clauses

Grammar: Participle clauses

C – Music festivals

Vocabulary: compound nouns

E – Beautiful minds

Vocabulary: artistic verbs and nouns (sculpt/sculptor, etc.)

Skills round-up (1-10)

5. Контроль планируемого результата обучения:

Зачетно-экзаменационный материал дисциплины:

Контроль по данной дисциплине предусматривает проведение аттестации, экзамен и зачет по окончанию курса.

- аттестация: 1 раз в два месяца

1 курс (2-й сем.): аттестация;

2 курс (4-й сем.): зачет;

4 курс (8 сем.): экзамен.

 

Также запланировано проведение обязательных контрольных работ:

1 курс (2 сем.) – 1 контрольная работа

3 курс (6 сем.) – 1 контрольная работа

 

Форма проведения аттестации:

- по текущим оценкам

- зачет, экзамен по билетам

 

Зачетный материал (2 курс)


1. The secret of happiness.

2. Laugh is the best medicine.

3. Ready meals around the world.

4. The influence of ready meals on our health.

5. The most important advice in your life.

6. Travelling as the way of life.

7. Your favourite holiday.

8. Travelling.

9. Tips for happy life.

10. A place you would like to visit.

11. The greatest travelers of the world.

12. The holiday of your dream.

13. The Advantages and Disadvantages of Television

14. Your favourite music band.

15. Traits of character that you like and dislike.

16. Advantages and disadvantages of natural medicine.

17. Sport in our life.

18. House of your dream.

19. Superstitions in England.

20. Shopaholics’ problems.

21. The problem of making decisions.

22. Children’s addiction to television.

23. The best holiday in your life.

24. The influence of television.

25. Superstitions of your country.

26. Are people born lucky?

27. My first journey

28. The great sportsmen of our time.

29. Your reasons for happiness.

30. Different means of travelling.


Экзаменационный материал (4 курс):


1. The role of computers in our life.

2. Internet addiction.

3. Recycling.

4. Computers and their use.

5. Mass Media.

6. Ecological problems.

7. Superheroes in real life.

8. Body language.

9. Pollution.

10. Dumping.

11. Dangers that you can face during your trip.

12. Healthy food.

13. Happy life.

14. Cinema industry.

15. Superheroes in movies.

16. Healthy way of life.

17. What can say gestures?

18. Holiday of your dream.

19. The secret of happy marriage.

20. Difficulties with interviews.

21. Your favourite movie.

22. The holiday of your dream

23. House of your dream

24. Ready meals around the world

25. The great sportsmen of our time

26. My Kazakhstan

27. Difficulties in relations between parents and children

28. Superstitions and beliefs

29. Inventions we can’t live without.

30. Rules of etiquette and their usage.


6. Литература и средства обучение

Основная литература:

1. Tim Falla, Paul A Davies - Solutions Pre-Intermediate 2nd Edition. Student’s Book, Workbook.

2. Tim Falla, Paul A Davies — Solutions Pre-Intermediate 2nd Edition. Teacher’s book.

3. Tim Falla, Paul A Davies - Solutions Intermediate 2nd Edition. Student’s Book, Workbook.

4. Tim Falla, Paul A Davies - Solutions Intermediate 2nd Edition. Teacher’s book.

 

Дополнительная литература:

1. Arakin V.D. “Practical course of English”, M., 2000.

2. Clive Oxenden and Christina Latham-Koenig - New English File Elementary Student’s book, Workbook.

3. Clive Oxenden and Christina Latham-Koenig - New English File Pre-Intermediate Student’s book, Workbook.

4. Sue Kay and Vaughan Jones - New Inside Out Elementary Student’s book, Workbook.

5. Sue Kay and Vaughan Jones - New Inside Out Pre-Intermediate, Student’s book, Workbook.

6. Raymond Murphy - English grammar in use Elementary.

 

Средства обучения:

1. Интерактивная доска

2. CD, CD-RW, DVD диски, Flash, USB Drive.

3. Технические средства: аудиотехника, видеотехника, фототехника, проектор.

4. Интернет источники.

5. Радио и телекомуникация.

 

 

Согласовано Утверждаю

Заместитель директора по УР Директор колледжа

Турмухамбетова Г. С. Ержанов А. М.

________________________ _____________________

«___»________________20__г. «__»_____________20__г.

 

Рабочая учебная программа

Дисциплина: «Практикум по английскому языку»

Составлена на основании типовой учебной программы: по дисциплине «Практикум по английскому языку»

(регистрационный №40 от 18.09.2013г. )

Преподаватель: Горбунов Александр Александрович

Специальность: 0105000 «Начальное образование»

Квалификация: «Учитель английского языка начального образования»

В соответствии с рабочим учебным планом № ______

 

Таблица 1. Распределение учебного времени

 

Курс Всего часов Теоретические занятия Практические занятия Курсовые проекты, работы Контрольные работы Наличие экзамена, зачета (экз., зач.)
    № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем. № сем.
I                      
II                     зачет
III                      
IV                     экзамен

Таблица № 2. Применение рабочей учебной программы:

 

Учебный год Группы
2019-2020 НО-12, НО-22, НО-32
   

 

 

Принята на заседании ЦМК _________________________

Рук. ЦМК____________________________________________________

(подпись)

Протокол № _______

«____» ______________ 20 ___г.

 

 

Содержание рабочей учебной программы Страницы
1. Пояснительная записка    
2. Планируемые результаты обучения дисциплины    
3. Тематический план дисциплины    
4. Содержание учебной программы дисциплины    
5. Контроль планируемого результата обучения  
6. Литература и средства обучения: - Основная литература - Дополнительная - Средства обучения  

 


Пояснительная записка

 

Настоящая рабочая учебная программа по дисциплине «Практикум по английскому языку» составлена на основе типовой учебной п







Что делать, если нет взаимности? А теперь спустимся с небес на землю. Приземлились? Продолжаем разговор...

ЧТО ПРОИСХОДИТ, КОГДА МЫ ССОРИМСЯ Не понимая различий, существующих между мужчинами и женщинами, очень легко довести дело до ссоры...

Что делает отдел по эксплуатации и сопровождению ИС? Отвечает за сохранность данных (расписания копирования, копирование и пр.)...

Живите по правилу: МАЛО ЛИ ЧТО НА СВЕТЕ СУЩЕСТВУЕТ? Я неслучайно подчеркиваю, что место в голове ограничено, а информации вокруг много, и что ваше право...





Не нашли то, что искали? Воспользуйтесь поиском гугл на сайте:


©2015- 2024 zdamsam.ru Размещенные материалы защищены законодательством РФ.