|
B – Present Simple and ContinuousСтр 1 из 3Следующая ⇒ Согласовано Утверждаю Заместитель директора по УР Директор колледжа Турмухамбетова Г. С. Ержанов А. М. ________________________ _____________________ «___»________________20__г. «__»_____________20__г.
Рабочая учебная программа Дисциплина: «Практикум по английскому языку» Составлена на основании типовой учебной программы: по дисциплине «Практикум по английскому языку» (регистрационный №40 от 18.09.2013г. ) Преподаватель: Горбунов Александр Александрович Специальность: 0105000 «Начальное образование» Квалификация: «Учитель английского языка начального образования» В соответствии с рабочим учебным планом № ______
Таблица 1. Распределение учебного времени
Таблица № 2. Применение рабочей учебной программы:
Принята на заседании ЦМК _________________________ Рук. ЦМК____________________________________________________ (подпись) Протокол № _______ «____» ______________ 20 ___г.
Пояснительная записка
Настоящая рабочая учебная программа по дисциплине «Практикум по английскому языку» составлена на основе типовой учебной программы (регистрационный №40 от 18.09.2013г.) для специальности 0105000 «Начальное образование», по квалификации «Учитель английского языка начального образования». Цель курса – формирование у студентов уровня элементарной коммуникативной компетенции в социально-бытовой, учебно-трудовой, социально-культурной сферах общения, обучить студентов монологическому высказыванию, подготовленному по форме в виде описания и повествования и с учетом сферы и ситуации общения, адресата речи, коммуникативного намерения. В рамках коммуникативно-познавательной функции, ценностно-ориентированной функции, регулятивной функции, слушание и понимание речи преподавателя, и глобальное понимание прослушанного текста. А также развитие (или совершенствование) у студентов технических навыков и умений чтения иноязычного текста. Роль и значение дисциплины в подготовке конкурентоспособных кадров очень важно так как целью обучения является дать студентам представление о составе и стилевом слое словарного состава английского языка, и дать информацию о словообразовании, семантологии, фразеологии, синонимии и антонимии современного английского языка. Задачи курса - студенты должны усовершенствовать произносительные навыки, научиться свободно и правильно пользоваться грамматическими конструкциями языка, предусмотренными программой, овладеть лексическим минимумом по представленной тематике, совершенствовать навыки аудирования и быстрого извлечения информации из иноязычного текста (в любой форме). Уметь читать и понимать тексты различных жанров (общественно-политические, художественные, научные, деловые и т.д.), разного объема и степени сложности, а также объема извлекаемой информации. Предусматривается развитие умений во всех видах чтения: просмотровое, ознакомительное, изучающее и поисковое. Методические задачи: развития навыков неподготовленной устной речи при обсуждении тем, стимулирования мыслительной деятельности студентов, обучения сознательному, углубленному подходу к художественному произведению, нравственного и эстетического воспитания. Умения в говорении предполагают умения вести беседу на различные темы. Диалогическая речь характеризуется использованием как инициативных, так и ответных реплик, их взаимодействием, развёрнутостью и количеством, а монологическая речь - последовательностью изложения, разными формами речи (описание, повествование, рассуждение, сообщение, доклад и т.д.) и объемом высказывания. Умения в письменной речи включают умения письменно излагать свои мысли, соблюдать все требования, предъявляемые к написанию писем, объявлений, эссе, рефератов и т.д., а также умение редактировать их. Перевод является особым видом речевой деятельности. Студенты должны уметь переводить с английского на родной, и с родного языка на английский в устной и письменной форме тексты различного характера с использованием словаря и без использования словаря. Работа над произношением звуков, интонацией должна проводиться в течение всего курса обучения английскому языку. Объем лексики, которым должен овладеть студент, включает активную, пассивную и потенциальную лексику, изучая различные формы словообразования (словосложение, суффиксы, приставки и флексии) и словосочетания. Лексический минимум курсов, составляющий около 2000 лексических единиц, включает: элементы обиходно-разговорной речи, а также фразеологизмы, пословицы и поговорки. Грамматический материал, предназначенный для усвоения, использования в устной и письменной речи, понимая при чтении и аудировании осваивается через структуры, типовые фразы, модели и таблицы. Изучаемый курс базируется на знании следующих дисциплин: практическая грамматика, практическая фонетика, английский язык. Знания, полученные на курсе, используются при изучении следующих дисциплин: лексикология, история английского языка, страноведение, стилистика, теоретическая грамматика, теоретическая фонетика. Согласно решению заседания ЦМК языков от 10.09.2016г. для данной дисциплины были утверждены учебные пособия Solutions Pre-Intermediate для первого и второго курсов обучения, и Solutions Intermediate для третьего и четвертого курсов обучения по предмету, тематика типовой учебной программы внесена в учебные разделы и распределена по 4 курсам согласно количеству часов на каждом курсе. На данную дисциплину выделяется 252 практических часов: из них 112 на I курсе, 58 на II курсе, 46 на III и 36 на IV. В VI семестре предусмотрена сдача экзамена, а в VIII семестре - сдача зачета. Предусмотрено выполнение обязательной контрольной работы во II семестре. 2. Планируемые результаты обучения дисциплины
3. Тематический план по дисциплине
4. Содержание учебной программы дисциплины I курс Unit 1 – All about you A – Personality Vocabulary: Personality adjectives (generous, lazy, rude, etc.) Negative prefixes: un-, in-, im-, ir- and dis-. Describing people's personalities; 1.1 My family. Articles with names and surnames G - A personal profile Vocabulary: description about myself 1.3. My day schedule. Position of adverbial modifier in the sentence Unit 2 – Winning and losing A – A question of sport Vocabulary: sport, sport collocations B – Past simple Grammar: past simple, pronunciation with -ed C – Village sports Vocabulary: talk about sporting event 1.4 Organization of an active leisure. Exclamation in sentences E – Surf’s up Vocabulary: surfing F – Talking about the past Vocabulary: free time activities G – An informal letter Vocabulary: informal thank-you letter 1.5 English and American writers and works Skills round-up (1,2) Unit 3 – House and home A – Landscapes Vocabulary: rural and urban landscapes, sports and games collocations C – Different views Vocabulary: controversial vocabulary D – Articles Grammar: definite, indefinite and zero articles 1.6 Saint-Petersburg university.Article with abstract things 3E – Urban farmers? Vocabulary: newspaper vocabulary F – Picture descrition Vocabulary: description of a picture D – A holiday blog Vocabulary: holidays A – At the cinema Vocabulary: types of films, adjectives to describe films 1.7 Sport. Equivalents of the word “тоже”.Construction “used to”+ infinitive C – Film fame Vocabulary: award ceremonies 4D – (not) as…as, too, enough Grammar: making comparison 1.8 The address words, methods of apology and expressing gratitude.Four verb forms E – Shaken and stirred Vocabulary: stunts F – Buying tickets Vocabulary: buying tickets for a film or concert G – A film review Vocabulary: film review 1.9 The new year celebration in other countries. The construction “to be going to do something” Skills round-up (1-4) Unit 5 – Shopping A – At the shops Vocabulary: shops, shopping and money 1.10 Attending a doctor B – Present Perfect Grammar: Present perfect C – Street life Vocabulary: shopping places E – Bids to become famous Vocabulary: outline auctions F – Making a complaint Vocabulary: making complaint G – A formal letter 1.12 Family A – Electronic devices Vocabulary: electronic devices, phrasal verbs 1.13 Learning activities B – Will and going to Grammar: will and going to, making predictions, offers, promises and decisions C – Screen time Vocabulary: social media D – Zero Conditional Grammar: Zero conditional 1.14 House. Modern dwelling. Flat and scene. House condition in Great Britain. E – Brainwaves Vocabulary: adverbs F – Invitations Vocabulary: making and accepting invitations G – Messages Vocabulary: giving operating information Skills round-up (1-6) II курс Unit 7 – Around the world A – Body language Vocabulary: gestures, phrasal verbs 2.1 Days of week. Months B – must, mustn’t, needn’t Grammar: modal verbs of prohibition and neccessity C – Giving and receiving Vocabulary: special occasions D – First Conditional Grammar: First conditional 2.2Near the world map. Continents, oceans, countries, capitals, peoples and languages. E – Don’t get fooled again Vocabulary: cultural traditions G – Invitations Vocabulary: replying to an invitation 2.3 Food. Food supplies.Canteen. A – Planet Earth Vocabulary: natural disasters 2.4 Student’s work time. Student’s day off. Student’s leisure 8B – Second Conditional Grammar: Second conditional C – Rubbish Vocabulary: Recycling 8D – I wish… Grammar: I wish… 2.5 Learning process organization. History of our college E – A real danger? Vocabulary: natural disasters Skills round-up (1-8) Unit 9 – Crime scene A – Crimes and criminals Vocabulary: crimes and criminals 2.7 The rest.Junket organization 9B – Past Perfect Grammar: Past perfect C – Outlaws Vocabulary: legends D – Reported Speech Grammar: Reported speech 2.8 Hometown sights E – High-tech crime Vocabulary: modern crimes Unit 10 – The written word A – Publications Vocabulary: publications, books and texts 2.10 In the theatre.Hometown theatres 10B – The passive (present and past simple) Grammar: The passive (present and past simple) C – To be or not to be Vocabulary: words to understand information 10D – The passive (present perfect and future) Grammar: The passive (present perfect and future) 2.11 A person. Appearance. Moral characteristics. Man’s professions E – Vampire stories Vocabulary: vampire stories Skills round-up (1-10) ІІІ курс Unit 1 – Caught on camera C – Big brother Vocabulary: looking out for you? D – Verb patterns Grammar: Verb + infinitive or ing form; Verbs that change their meaning (hate, hate to. etc.) E – Eyeborg Vocabulary: adjective prefixes: un-, dis-. in-, im-. il- and ir- F – Photo description Vocabulary: expressions with look (look like, look as if, etc.) G - An informal letter Vocabulary: informal phrases in letters Unit 2 – Looking back A – How did you feel? Vocabulary: Feelings (afraid, proud, upset, etc.) Grammar: Noun formation from verbs and adjectives (happy, happiness, etc.) B – Past tense contrast Grammar: Past tense C – Remembering the past Vocabulary: words about war 2.14 London’s sights. A visit to Astana D – Used to Grammar: Pronunciation: used to E – Amnesia Vocabulary: Identity crisis 2.15 English food.Cooking.Kazakh national cuisine F – Narrating events Grammar: Exclamatory sentences (How interesting!, etc.) G – Narrative Vocabulary: Narrative time expressions (last summer... etc.); Phrasal verbs (get on, take off, etc.) Skills round-up (1,2) Unit 3 – A good job A – The world of work Vocabulary: Describing activites at work, hours and pay; Describing work (stressful, menial, rewarding, etc.); Useful phrases with work Grammar: Agent nouns: -er, -or, -ist, -ant, -ian; C – Education for life? Vocabulary: phrasal verbs: separable 3.1 Educational system in Great Britain and Kazakhstan. E – Reversing roles Vocabulary: jobs and noun gender F – A job interview Grammar: Question tags D – A job application Vocabulary: forms of address in formal Unit 4 – Body and mind A – The human body Vocabulary: Parts of the body (chin, hip, waist, etc.); Idioms with parts of the body (pulling my leg, etc.); Inside the body (bone, lungs, vein, etc.) 4.1 Sport and games of Kazakhstan and Great Britain. Olympic games. Laws of health. C – Public health? Vocabulary: food and nutrition (calories, fibre, vitamins, etc.); legal collocations (pass a law, etc.) E – All in the mind Vocabulary: homonyms (mind, trip, etc.) F – At the doctor’s Vocabulary: symptoms (dizzy, swollen, etc.); Giving advice (If I were you..., In your position, I would.... etc..); Seeing the doctor; giving advice G – An announcement Grammar: rhetorical questions Skills round-up (1-4) Unit 5 – Tomorrow’s world A – Computing Vocabulary: Computing (app, username, network, etc.) Grammar: zero conditional; abbreviations; Noun prefixes (auto-, ex-, etc.) C – Time capsules Vocabulary: Time capsules in New York E – Visions of the future Vocabulary: verb + noun collocations F – Talking about plans Grammar: will, going to, may/might and present continuous Vocabulary: making, accepting and declining suggestions (Shall we...Pete.) G – An informal email Grammar: verbs followed by infinitives and clauses; Conjunctions/future time clauses (when, as soon as, until, etc.) Unit 6 – Mystery A – Crime at the manor Grammar: Compound nouns Vocabulary: Easily confused words C – Crime writers Vocabulary: A crime story E – Who was he? Vocabulary: phrasal verbs: inseparable Skills round-up (1-6) Unit 7 – Real relationships A – Relationships Vocabulary: Dating and relationships; Time expressions (after that.. the same day... etc.); Three-part phrasal verbs 4.2 Great Britain geography. Kazakhstan geography B – Comparison Grammar: Comparative and superlative adverbs (Less and least); Superlatives and the present perfect C – Love poems Vocabulary: Vocabulary: idioms with heart and head E – Love on the Internet Vocabulary: noun + preposition combinations F – Stimulus descriptions Vocabulary: adjectives to describe venues (crowded, romantic, etc.) Expressing contrast (however; whereas) Vocabulary: presenting arguments IV курс Unit 8 – Globetrotters A – Getting from A to B Vocabulary: Useful adjectives (cheap, slow, etc.); Travel compound nouns (buffet car, hard shoulder, etc.) Grammar: Pronunciation: word stress B – The passive Grammar: the passive 4.3 Travelling.Types of tourism.The rest in Great Britain and Kazakhstan. C – Explorers Vocabulary: expedition adjectives (gruelling, intrepid, etc.) Grammar: Phrasal verbs: setoff, look up to, etc. E – A year away Vocabulary: acronyms F – Travel problems Vocabulary: tourism (campsite, cruise, villa, etc.) G – Description of a place Vocabulary: adjectives describing places (breathtaking, isolated, etc.) Skills round-up (1-8) 1. Unit 9 – Money, money, money! A – Money and payment Vocabulary: Money and payment (bargains, till, etc.); Banking (PIN number, direct debit, etc.) Grammar: Prepositions: shop for, sold out, etc. B – Have something done Grammar: Reflexive pronouns C – Advertising Vocabulary: advertising (brand, slogan, etc.) D –Third conditional Grammar: Pronunciation: have E – A charmed life Vocabulary: preposition + noun phrases 4.4 Great Britain and London theatre life Unit 10 – Be creative A – Performers Vocabulary: Musical performers (busker, string quartet, etc.); Describing music (beat, solo, etc.); Artists and artistic activities B – Participle clauses Grammar: Participle clauses C – Music festivals Vocabulary: compound nouns E – Beautiful minds Vocabulary: artistic verbs and nouns (sculpt/sculptor, etc.) Skills round-up (1-10) 5. Контроль планируемого результата обучения: Зачетно-экзаменационный материал дисциплины: Контроль по данной дисциплине предусматривает проведение аттестации, экзамен и зачет по окончанию курса. - аттестация: 1 раз в два месяца 1 курс (2-й сем.): аттестация; 2 курс (4-й сем.): зачет; 4 курс (8 сем.): экзамен.
Также запланировано проведение обязательных контрольных работ: 1 курс (2 сем.) – 1 контрольная работа 3 курс (6 сем.) – 1 контрольная работа
Форма проведения аттестации: - по текущим оценкам - зачет, экзамен по билетам
Зачетный материал (2 курс) 1. The secret of happiness. 2. Laugh is the best medicine. 3. Ready meals around the world. 4. The influence of ready meals on our health. 5. The most important advice in your life. 6. Travelling as the way of life. 7. Your favourite holiday. 8. Travelling. 9. Tips for happy life. 10. A place you would like to visit. 11. The greatest travelers of the world. 12. The holiday of your dream. 13. The Advantages and Disadvantages of Television 14. Your favourite music band. 15. Traits of character that you like and dislike. 16. Advantages and disadvantages of natural medicine. 17. Sport in our life. 18. House of your dream. 19. Superstitions in England. 20. Shopaholics’ problems. 21. The problem of making decisions. 22. Children’s addiction to television. 23. The best holiday in your life. 24. The influence of television. 25. Superstitions of your country. 26. Are people born lucky? 27. My first journey 28. The great sportsmen of our time. 29. Your reasons for happiness. 30. Different means of travelling. Экзаменационный материал (4 курс): 1. The role of computers in our life. 2. Internet addiction. 3. Recycling. 4. Computers and their use. 5. Mass Media. 6. Ecological problems. 7. Superheroes in real life. 8. Body language. 9. Pollution. 10. Dumping. 11. Dangers that you can face during your trip. 12. Healthy food. 13. Happy life. 14. Cinema industry. 15. Superheroes in movies. 16. Healthy way of life. 17. What can say gestures? 18. Holiday of your dream. 19. The secret of happy marriage. 20. Difficulties with interviews. 21. Your favourite movie. 22. The holiday of your dream 23. House of your dream 24. Ready meals around the world 25. The great sportsmen of our time 26. My Kazakhstan 27. Difficulties in relations between parents and children 28. Superstitions and beliefs 29. Inventions we can’t live without. 30. Rules of etiquette and their usage. 6. Литература и средства обучение Основная литература: 1. Tim Falla, Paul A Davies - Solutions Pre-Intermediate 2nd Edition. Student’s Book, Workbook. 2. Tim Falla, Paul A Davies — Solutions Pre-Intermediate 2nd Edition. Teacher’s book. 3. Tim Falla, Paul A Davies - Solutions Intermediate 2nd Edition. Student’s Book, Workbook. 4. Tim Falla, Paul A Davies - Solutions Intermediate 2nd Edition. Teacher’s book.
Дополнительная литература: 1. Arakin V.D. “Practical course of English”, M., 2000. 2. Clive Oxenden and Christina Latham-Koenig - New English File Elementary Student’s book, Workbook. 3. Clive Oxenden and Christina Latham-Koenig - New English File Pre-Intermediate Student’s book, Workbook. 4. Sue Kay and Vaughan Jones - New Inside Out Elementary Student’s book, Workbook. 5. Sue Kay and Vaughan Jones - New Inside Out Pre-Intermediate, Student’s book, Workbook. 6. Raymond Murphy - English grammar in use Elementary.
Средства обучения: 1. Интерактивная доска 2. CD, CD-RW, DVD диски, Flash, USB Drive. 3. Технические средства: аудиотехника, видеотехника, фототехника, проектор. 4. Интернет источники. 5. Радио и телекомуникация.
Согласовано Утверждаю Заместитель директора по УР Директор колледжа Турмухамбетова Г. С. Ержанов А. М. ________________________ _____________________ «___»________________20__г. «__»_____________20__г.
Рабочая учебная программа Дисциплина: «Практикум по английскому языку» Составлена на основании типовой учебной программы: по дисциплине «Практикум по английскому языку» (регистрационный №40 от 18.09.2013г. ) Преподаватель: Горбунов Александр Александрович Специальность: 0105000 «Начальное образование» Квалификация: «Учитель английского языка начального образования» В соответствии с рабочим учебным планом № ______
Таблица 1. Распределение учебного времени
Таблица № 2. Применение рабочей учебной программы:
Принята на заседании ЦМК _________________________ Рук. ЦМК____________________________________________________ (подпись) Протокол № _______ «____» ______________ 20 ___г.
Пояснительная записка
Настоящая рабочая учебная программа по дисциплине «Практикум по английскому языку» составлена на основе типовой учебной п Что делать, если нет взаимности? А теперь спустимся с небес на землю. Приземлились? Продолжаем разговор... ЧТО ПРОИСХОДИТ, КОГДА МЫ ССОРИМСЯ Не понимая различий, существующих между мужчинами и женщинами, очень легко довести дело до ссоры... Что делает отдел по эксплуатации и сопровождению ИС? Отвечает за сохранность данных (расписания копирования, копирование и пр.)... Живите по правилу: МАЛО ЛИ ЧТО НА СВЕТЕ СУЩЕСТВУЕТ? Я неслучайно подчеркиваю, что место в голове ограничено, а информации вокруг много, и что ваше право... Не нашли то, что искали? Воспользуйтесь поиском гугл на сайте:
|