Сдам Сам: Экология
Сдам Сам

ПОЛЕЗНОЕ


КАТЕГОРИИ







Сдам Сам: Экология



To remember, to excuse, to forgive, to thank Theoretical and Methodological Aspects of Translation The use of the ZERO ARTICLE (no article) The use of the indefinite articles a/an The Subjective Participial Construction. The Present Prefect – the Present Perfect Continuous The Prescription on the Door. The Past Indefinite – the Past Perfect THE ORDER OF ADJECTIVES BEFORE A NOUN The Man Who Sold the World / Человек, который продал мир. The main stages of the development environment (главные стадии среды проектирования) The main sections of modern ecology. Basicmethodsforenvironmentalresearch (Главные разделы современной экологии. Основные методы для экологического исследования) TEXT 6 THE USE OF SOLAR ENERGY TEXT 17 RECULTIVATION OF LAND TEXT 12 ENERGY AND OUR LIVES Supply the plural form for the singular nouns listed below. Study the examples illustrating the use Sometimes we tend to illusion, Something in the Way / Что-то на пути. Single out nouns in the list of words below and in each noun underline the suffix that indicates the word is a noun. Set Expressions with NO ARTICLE Remember: In each case, a true friend would try to stop the unsafe behavior of another. Read the stories. Practise retelling them. Analyze the key structures, do the exercises. Read the semantically and morphologically related pair set words. Observe the opposition of unvoiced consonants in nouns (or adjectives) and voiced consonants in verbs. Read the forms of the adjectives and work out the rules of their spelling in the comparative and superlative degrees. Read the following sentences and remember the singular nouns that take a singular verb. Questions for team challenge Put the correct form of the adverb. Put the adjective in the right place. Put in the correct preposition after the verb. Proofread the following sentences for errors in capitalization. Pronounce; look; listen; sell; look; work; enjoy. Prepositions with Passive Verbs PREDICATIVE CONSTRUCTIONS WITH THE INFINITIVE PREDICATIVE CONSTRUCTIONS WITH PARTICIPLE I PREDICATIVE CONSTRUCTIONS (COMPLEXES) WITH THE GERUND Practise the use of articles. Planning basics: five key questions Phraseological Units in Passive Structures PERSONAL AND IMPERSONAL CONSTRUCTIONS Perfect/Present Perfect Continuous Perfect Participle позначає дію, яка відбулася раніше за дію, вражену дієсловом-присудком. Ця форма вживається лише у функції обставини. Open the brackets. Use the proper tense forms. Open the brackets. Use the proper tense and voice form. Open the brackets. Use the Past Continuous Passive to show what was going on at a particular time in the past Open the brackets. Use the appropriate tense and voice form. Open the brackets. Use either the present forms (the Present Indefinite, the Present Continuous) or the past forms (the Past Indefinite, the Past Continuous). Open the brackets. Use either the Past Indefinite or Past Continuous. Retell the story. Open the brackets. Use either the Past Indefinite or Past Continuous. Open the brackets. Use either the Future Indefinite or Future Continuous, Future Perfect or Future Perfect Continuous. Open the brackets using the Present Simple or the Present Continuous tense-forms. Open the brackets using the appropriate tense-form. Open the brackets using either the Future Perfect Continuous or Future Perfect. Open the brackets putting the verbs into the appropriate form. Open the brackets putting the verbs in the Past Simple or the Past Continuous tense-forms. Make up sentences with pairs of adjectives ending in -ing and –ed. Make the adjectives in brackets negative. Lounge Act / Диванная сцена. Lexical means of expressing modality. Lesson #5: Volunteering and Community Activism Lesson #5: Litter: Where does it go? Lesson #4: No Call for Alcohol Lesson #3: Your Responsibilities in a Democracy Lesson #1: Why Should I Care? (taking responsibility for the environment) Lesson #1: Health and Wellness Lesson #1: Breaking Down Gender Stereotypes Lecture1. Theoretical and Methodological Aspects of Translation Lecture 2. Peculiarities of Rendering English Tenses and Passive Voice Constructions Late Goodbye / Позднее прощание. Jeff buckley – hallelujah (Лина) IV. Упражнения в построении предложений. IV. Упражнение в распознавании родственных слов и выделении корня. IV. Упражнение в распознавании времени глаголов (устно). Отгадайте загадки. IV. Упражнение в правописании приставок и предлогов. IV. Упражнение в правильном построении предложений. IV. Упражнение в написании окончаний прилагательных в единственном и множественном числе. IV. Тенденции и возможные сценарии развития ситуации в сфере обеспечения экологической безопасности Российской Федерации IV. Сравнение слов с разделительным мягким и твердым знаками. IV. Соціокультурна змістова лінія IV. Распознавание слов с проверяемыми и непроверяемыми безударными гласными. IV. Распознавание родительного и дательного падежей. IV. ПРИЄДНАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДО СИСТЕМ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ВОДОВІДВЕДЕННЯ IV. Повторение изученного об особенностях текста. IV. Повторение изученного об однокоренных словах и корне слова. IV. Повторение изученного о повествовательном и описательном текстах. IV. Пересказ. Словарная работа. IV. Определение основной мысли текста. IV. Ознакомление с временем глагола. IV. Обобщение правил о правописании корня. IV. Обобщение знаний о тексте. IV. Наблюдение над ролью прилагательных в нашем языке. IV. Наблюдение над ролью имен существительных в предложении. IV. Наблюдение над особенностями падежей. IV. Методы очистки производственных сточных вод на железнодорожном транспорте IV. Методика работы над отчетом по домашнему чтению. IV. Запись словосочетаний под диктовку. IV. Запись под диктовку существительных среднего рода с комментированием. It's Not Right, Louis, But It's Okay It all without the rest will be dissolved, Infinitive and Infinitive Constructions INDEPENDENT WORK #3 (31). DIABETIS. III. Хлеб — объект магии, после совершения над ним обрядовых действии приобретающий свойства магического предмета III. Сроки проведения Конкурса и НПК III. Работа над сочинением по серии картинок. III. Повторение изученного о речи. III. ОБОСТРЕНИЕ СОЦИАЛЬНОЙ БОРЬБЫ III. Коллективная и индивидуальная работа над ошибками, допущенными в передаче текста изложения, построении предложений, точном употреблении слов в предложении и их написании. III. Защита атмосферного воздуха от загрязнений III. Fill in a suitable preposition. III. Fill in a suitable preposition or postposition. III. Choose the suitable preposition or postposition. II. Цель и задачи проведения Конкурса и НПК II. Сообщение об общих результатах диктанта. II. Поездка к хранилищу и несчастные обстоятельства, круто изменившие весь ход событий II. Оценка текущего состояния экологической безопасности Российской Федерации II. Мовленнєва змістова лінія II. Источники и виды загрязнения атмосферы на II. Анализ письменных работ. II. Choose the right article. Identify the verbs in the following sentences by underlining the auxiliary verb once and the main verb twice. Identify the verbs as derived by prefixation (P), suffixation (S) or by conversion (C). Start with the second verb. Identify and correct any possible errors in these sentences where necessary. I. Подземный город и его довольно-таки странные обитатели I. Первая станция. «Царство растений». I. Нормирование качества окружающей среды и оценка I. Книга удивительных открытий I. Книга Природы раскрывает свои тайны I. Если глагол в главном предложении имеет форму настоящего или будущего времени, то в придаточном предложении может употребляться любое время, которое требуется по смыслу. I. Внеаудиторное (домашнее) чтение как вид учебной деятельности по иностранному языку. I. With your partner try to match the definition with the correct word or phrase. Guess if you are not sure. I. Use the correct tense-forms of the verbs in brackets. I. Use the correct tense-form of the verbs in brackets. I. Open the brackets using the appropriate passive forms. I'm slowly going crazy for you, my English teacher Heart-Shaped Box / Коробка в форме сердца. HEARING AND THE STRUCTURE OF THE EAR Handout: Excerpts From the Ukrainian Constitution Habitual past actions or states. H. ЛАГЕРНАЯ СТОЯНКА У ТЦЕРСКОЙ ЗАВОДИ (TSER POOL ENCAMPMENT) GRAMMAR. THE GERUNDIAL CONSTRUCTIONS General approaches to the translation of the forms of the Subjunctive mood Game: Distinguishing Natural Resources FUNCTIONS OF PARTICIPLE I IN THE SENTENCE FUNCTIONS OF KIDNEYS IN THE HUMAN BODY From prison, I called the Ukrainian Embassy and they helped me return home Fill in the gaps in the following sentences by using either what or which. Fill in the gaps if necessary. Fill in the correct prepositions. Fill each gap with one suitable collective noun from the table. Mind the articles. Explain the use of the Present Perfect forms. Translate into Russian. Explain the use of the Past Perfect forms. Translate into Russian. Explain the use of the Past Perfect Continuous forms. Translate into Russian. Explain the use of the Past Indefinite forms. Translate into Russian. Explain the use of the Future Indefinite forms. Translate into Russian. Ex.5. Suggest the Ukrainian for: ENVIRONMENT SHOULD BE OUR COMMON CONCERN Enter Sandman / Входи, Песочный человек. ENGLISH GRAMMAR AND VOCABULARY IN USE Ecosystems, biogeocoenosis, biocenosis (Экосистемы, биогеоценоз, биоценоз) ECOLOGICAL ORGANISATIONS AND MOVEMENTS IN UKRAINE E. Prepositions of Spatial Relationship Du Riechst So Gut / Ты так хорошо пахнешь. Don't Unplug Me Or Shut Me Down Differences between Russian and English prepositions Definition/ position of prepositions D. Першого і другого періоду ГПХ D. Перенесення інфекційного захворювання D. Зменшення синтезу еритропоетину D. ДОМ БУРГОМИСТРА (BURGOMISTER’S HOME) D. Відбувається виділення амонійних солей нирками D. Third Conditional (Unreal) D. Prepositions of Direction Continuous/ Present Perfect/Present Simple/Present Continuous tense-forms. Continuous and Perfect Continuous Tenses. Aspect. Complex Subject (Сложное подлежащее) Complete these sentences with a/an where necessary. Complete these sentences appropriately by adding possessive pronouns with or without own. Complete the sentences. Supply the missing parts. Complete the sentences. Each sentence should have a form of used to. Add your own words. Complete the sentences with the appropriate pronouns. Complete the sentences with reflexive pronouns. Complete the sentences using the prepositions (of place and movement) in the box. The same preposition can be used several times. Complete the sentences using the correct form of modal verbs. Complete the sentences using nouns formed from the verbs in brackets. Compare the use of the Past Simple and the Present Perfect tense-forms. Combine the two sentences into one. Combine the following sentences to show the relationship of reason and result. Chris Isaak – Wicked Game (Камила) Choose the word that best completes the sentence. Choose the suitable pronoun. Choose the correct verb form from those in brackets. Choose the correct variant to fill in the gaps. Choose the correct variant and complete the sentences. Choose the correct alternative. Chapter 9 - Who Could Have Foreseen It? Chapter 8 - The Outlying Pickets Of The New World Chapter 7 - To-Morrow We Disappear Into The Unknown Chapter 6 - I Was The Flail Of The Lord Chapter 4 - It's Just The Very Biggest Thing In The World Chapter 3 - He Is A Perfectly Impossible Person Chapter 2 - Try Your Luck With Professor Challenger Chapter 14 - Those Were The Real Conquests Chapter 13 - A Sight Which I Shall Never Forget Chapter 12 - It Was Dreadful In The Forest Chapter 11 - For Once I Was The Hero Chapter 10 - The Most Wonderful Things Have Happened Change the meaning of the following words from positive into negative by using one of the above prefixes. Change the given sentences into negative sentences and questions. Carici rupestris-Kobrisietea bellardii Ohba 1974 Can you add any more information to your chart? C. Second Conditional (Unreal) Building Social Skills in Young People BEFORE AFTER DURING WHILE AGO B. Future Perfect Progressive B. Changing from Active into Passive B. Adjectives, Adverbs, Participles Application for Participation in Summer Camp 2005 Anatomy and Functions of Urinary System ABSOLUTE PARTICIPIAL CONSTRUCTIONS A. Зниження алостеричного ефекту інсуліну A. Ацетилхолін, норадреналін


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |


©2015- 2018 zdamsam.ru Размещенные материалы защищены законодательством РФ.